|
Pracovní činnost: |
|
Celková hod. dotace kurzu |
|
Soft skills (zvyšování osobního potenciálu) |
|
Teoretická (45 minut) |
Praktická (60 minut) |
|
72 |
|
|
Profil absolventa: |
Absolvent se dovede profesionálně prezentovat na trhu práce, jasně a otevřeně komunikovat, volit vhodný komunikační styl a kultivovaně vystupovat. V interpersonálních situacích jedná efektivně a kreativně. Má náhled na svůj osobní potenciál a je motivován k aktivnímu přístupu k životu.
|
|
Organizační forma vzdělávání: |
Prezenční forma Seminář, praktická cvičení a procvičování |
|
Metody výuky: |
|
Interaktivní formy, modelové situace, problémové učení, hraní pozičních rolí, videotréninkové metody, argumentace, diskuze, strategické myšlení, metody týmové spolupráce… |
|
Název předmětu/modulu |
Počet hodin teoretické výuky (vyučovací hodina = 45 minut) |
Počet hodin praktické výuky (vyučovací hodina = 60 minut) |
Určování směru – změna jako šance |
6 |
|
|
Osobnostní rozvoj |
12 |
|
|
Efektivní komunikace |
12 |
|
|
Prezentační dovednosti a rétorika |
18 |
|
|
Inovativní strategie |
6 |
|
|
Analýza problému a umění řešit konflikty |
6 |
|
|
Spolupráce s druhými |
6 |
|
|
Plánování a organizování, zvládání stresu |
6 |
|
|
|
|
|
|
Celkem |
72 |
|
|
Závěrečné zkoušky
|
ústní část/ písemná část |
praktická část |
|
4 |
|
1. Určování směru – změna jako šance
1.1 Práce s informacemi
1.2 Tvořivé proaktivní myšlení
1.3 Motivace, demotivace, stimulace
1.4 Naplňování potřeb
2. Osobnostní rozvoj
2.1 SWOT
2.2 Zdravý sebesystém
2.3 Schopnost prosadit se
2.4 Schopnost prorozvojové kritiky, přijímání kritiky
3. Efektivní komunikace
3.1 Řeč těla
3.2 Rozhovor
3.3 Komunikační stopky
3.4 Empatie a naslouchání
3.5 Kladení otázek
3.6 Asertivita
3.7 Zpětná vazba, reflexe
4. Prezentační dovednosti a rétorika
4.1 Rétorika
4.2 Dovednost zaujmout a přesvědčit druhé
4.3 Sebeprezentace
5. Inovativní strategie
5.1 Strategické myšlení
5.2 Kreativita
5.3 Flexibilita
5.4 Adaptabilita
6. Analýza problému a umění řešit konflikty
6.1 Problém jako výzva
6.2 Analýza problému, kompetence
6.3 Rozhodování
6.4 Intra a interpersonální zvládání konfliktů
6.5 Pasivita versus aktivita
7. Spolupráce s druhými
7.1 Tým versus skupina
7.2 Týmová spolupráce
7.3 Role v týmu
7.4 Synergie
8. Plánování a organizování, zvládání stresu
8.1 Organizování času a prostotu
8.2 Stanovení priorit
8.3 Rozpoznání příčin stresu a metody zvládání
Literatura povinná (používaná v programu):
Asertivitou proti stresu, Praško,J., Prašková,H., 2007, Grada Publishing, a.s., Praha, ISBN 978-80-247-1697-8
Umění úspěšné komunikace, Kanitz,A., 2005, Grada Publishing, a.s., Praha, ISBN 80-247-1222-9
Mluvte jako mluvčí, Šimáčka, D., 2009, Tribun EU, s.r.o., Brno, ISBN 978-80-7399-872-1
Jak motivovat sebe a své spolupracovníky, Niermeyer,R., Seyffert,M., 2005, Grada Publishing, a.s., Praha, ISBN 80-247-1223-7
Doporučená literatura:
Konflikty a vyjednávání, Plamínek,J., 2009, Grada Publishing, a.s., Praha, ISBN 978-80-247-2944-2
Práce s emoční inteligencí, Golema,D., 2000, Columbus, s.r.o., Praha, ISBN 80-7249-017-6