https://www.stavtr.cz/
Zdravé klima školy
Projekt řeší předčasné odchody žáků ze školy bez dosaženého stupně vzdělání, což představuje vážný společenský i ekonomický problém. Šance takových žáků uplatnit se na trhu práce je minimální a pro většinu z nich se tato skutečnost může stát celoživotní zátěží.
Zejména na učebních oborech registrujeme zvýšené procento žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, s výchovnými problémy a ze sociálně slabších rodin. Někteří z nich jsou v evidenci psychologů, OSPODu i Probační a mediační služby v Třebíči. Zpravidla se jedná o žáky bez pevných pracovních návyků a z demotivujícího rodinného prostředí.
Z důvodů porušování školního řádu a prospěchové neúspěšnosti od nás odchází předčasně každý školní rok asi 30 žáků. Zvýšenou četnost problémů v dané vzdělávací oblasti a potřebu začleňování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu považujeme za další klíčový důvod potřebnosti realizace našeho projektu.
V rámci tohoto projektu dojde v oblasti prevence sociálně patologických jevů k proškolení 50 pedagogických pracovníků, kteří se společně s externisty budou podílet na vytvoření záchranné a podpůrné sítě s cílem minimalizovat předčasné odchody žáků ze školy. Úkolem záchranné sítě bude včas tyto žáky identifikovat a nabídnout jim účinnou pomoc. S danými žáky a s jejich zákonnými zástupci bude uzavřena dohoda o spolupráci. Nadstandardní individuální péči ze strany školy zajistí patron žáka, který na tuto činnost bude připravován absolvováním workshopů a externí podporou formou supervize a koučingu. Zdravé klima školy a inkluzivní prostředí podpoří nově vytvořené nástroje z oblasti sportovní, kulturní, rukodělné, vzdělávací a z oblasti finanční a právní gramotnosti.
Do projektu jsou zahrnuty dvě cílové skupiny:
1. ŽÁCI ŠKOLY
Potřeby cílové skupiny žáků s problémy spočívají v přijmutí náhledu na vlastní chování a v osvojení si určitých kompetencí, jež povedou k nápravě. Potřebou žáků, kteří se podílejí na tvorbě inkluzivního prostředí, je vzdělávání ve škole, kde je dobré klima, a fungující mimoškolní aktivity, které pozitivně ovlivňují jejich sociální vazby.
Potřeby žáků projekt řeší:
2. PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI ŠKOLY
Potřebou cílové skupiny pedagogických pracovníků Střední školy stavební v Třebíči je podpořit zdravé klima školy a inkluzivní prostředí s cílem zvýšit kvalitu počátečního vzdělávání.
Potřeby pedagogů projekt řeší: