ZACHRAŇ, CO MŮŽEŠ ANEB BLÍŽÍ SE POLOLETNÍ VYSVĚDČENÍ

06.01.2016 14:12

Mám na to tak dva, maximálně tři týdny. Možná je to právě teď, ten čas, kdy jsem připraven (rozuměj já žák) udělat zásadní rozhodnutí – chci být ve škole úspěšný. Někde se označit na té stupnici, kde jsem teď a kde chci být za týden, za měsíc, za rok… Udělat to pro sebe, pro tebe, pro rodiče.

Škola jako příprava na život, jako dílna lidskosti. To funguje, pokud se člověk vnímá jako úspěšný. Jak se vyhrabat ze šuplíku třeba líný a hloupý, ze začarovaného stavu – na to nemáš (nemám)? Tak hele, pokud už to dokázal alespoň jeden člověk na světě, tak to můžeš dokázat taky – když budeš chtít a když budeš vědět, jak na to.

Pokud SE ROZHODNEŠ, je třeba nabrat vítr do plachet.

Jedna je zásadních lidských dovedností je UMĚNÍ POŽÁDAT O LASKAVOST. Vypadá to asi tak. Paní učitelko, nyní mi vychází (hrozí) např. trojka. Já bych rád dokázal, že stojím o dvojku. Jaké jsou minimální požadavky na dvojku? Můžete mi je prosím vydefinovat a já se o tu dvojku pokusím.

Samozřejmě, že je dobré, když se svým rozhodnutím BÝT VE ŠKOLE ÚSPĚŠNÝ, taky nastartuješ efektivní přípravu. Efektivně se učit znamená učit se krátce a pravidelně. Teď možná budeš potřebovat zabrat a učit se doma třeba dvě hodiny denně, ale se cvikem je pak vhodná doba domácí přípravy tak půl až tři čtvrtě hodiny denně – za dobrý pocit ve škole to fakt stojí.

Co je to vlastně známka? Je to zpráva za prvé pro Tebe, za druhé o tom, za třetí jak jsi na tom (s vědomostmi a dovednostmi). Je to jenom zpětná vazba, jak učení aktuálně ovládáš. Je to taky pomoc v tom, co je důležité si vštípit z toho všeho, co ses učil. Každá zkouška má svá kritéria hodnocení, podle daných kritérií sám víš, jakou známku jsi obhájil, co ještě dopilovat či už jsi hvězda.

Víš, dřív jsem se vždycky kluků a děvčat ptala, čím chtějí být, až dokončí školu. Čím lepší známka na vysvědčení, tím větší možnosti výběru, kde se uplatnit. Většina chtěla pokračovat v povoláních, které byly v kořenech rodů, nebo chtěla jít na stejnou školu jako kamarád, nebo sami vůbec nevěděli.

A jeden kluk mě naučil ještě o hodně víc. Víš, co řekl? Já nevím, čím budu, ale hlavně chci být ŠŤASTNÝ.

KAŽDÝ MÁME SVOJE OSOBNÍ NADÁNÍ, svůj dar, své silné stránky. Ty je třeba hledat a nalézat a posilovat.

Přeji Tobě i Tvým rodičům hodně radování a společně strávených chvil. MarieL

 

RESUMÉ

Umění učit se = KRÁTCE A EFEKTIVNĚ

Umění požádat o laskavost = ROZHODNUTÍ

Co je to známka = ZPRÁVA, JAK JSI NA TOM

Co budeš dělat, až dokončíš školu = CHCI BÝT ŠŤASTNÝ

 

Pokud byste potřebovali cokoli prokonzultovat, lze na mailové adrese MarieLinhartova@seznam.cz dohodnout skypové či osobní setkání.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode